Tuesday, April 8, 2008

Anjing2 Khairy Mula Menyalak Untuk Tuannya

Khairy agak senyap selepas kekalahan di PRU 12 kecuali bersuara di dalam FAM mengecam Kerajaan PAS Kedah yg telah menganugerahkan tiket2 free utk peminat2 bolasepak Kedah. Ini semata2 ingin melarikan diri dari peluru2 akar umbi UMNO dan org2 Melayu termasuk parti2 komponen yg marah kerana kehilangan 5 negeri dan 1 WP disebabkan faktor Khairy Jamaluddin yg amat dibenci akar umbi serta silap mencaturkan calon2 UMNO (memilih proksi2 beliau) dan mengundang kemarahan rakyat.

Baru2 ini bila ditanya pasal pelepasan jawatan Ketua Pemuda oleh Hishamuddin Hussein yg sudah sedia ditandingi oleh Mukhriz Mahathir serta Khir Toyo, beliau buat2 control diri kononnya biar ahli2 UMNO (Pemuda?) yg buat keputusan...hehehe seolah2 tidak berminat..sedangkan beliau sudah tentu sibuk membuat percaturan sejak 2004! seperti juga kerusi di Rembau yg telah beliau target dari 2004 utk menaiki tahta pemerintahan.. sehingga Isa Samad dikuburkan secepat mungkin di Negeri Sembilan dgn kuasa Pak Mentuanya.

Pirrahh..kita tahu si Beruk Hitam tamak kuasa ini sibuk merancang sesuatu. Sekarang telah terbukti bila anjing2 belaan beliau sudah mula menyalak untuk Tuannya. Masih ada hati ingin menyandang jawatan lebih tinggi sedangkan beliau Khairy Jamaluddin punca kekalahan UMNO dan BN di 5 buah negeri dan 1 Wilayah Persekutuan. Sudahlah tidak mahu mengaku dan meletakkan jawatan, dan dikatakan mendapat kemenangan di Rembau pun atas ehsan undi2 pos setelah kehilangan lebih 18,000 undi majoriti BN, Beruk Hitam ni masih ada hati nak naik pucuk lagi dalam UMNO sedangkan jawatan Pak Mentua sendiri pun seperti telur di hujung tanduk. Sudahlah Pak Mentua pun enggan meletakkan jawatan, anak menantu juga tidak tahu malu ingin merebut jawatan dgn laluan senang Pak Mentua. Tidak malukah kedua anak beranak ini kpd ahli2 akar umbi UMNO dan org2 Melayu?

Kedua2 barah dan nanah ini harus dibedah buang oleh UMNO, akar umbi dan orang2 Melayu. Tidak akan Malaysia aman damai dan maju (kecuali Singapura juga akan makmur) selagi kedua beranak penjual khazanah negara dan pelacur maruah negara masih cuba bergayut di dalam parti keramat kita. Mereka harus dinyah keluar secepat mungkin.

Pemuda UMNO jangan tak de telur kali ni nak bagi Khairy menang tanpa bertanding. Sekiranya Pemuda masih kecut telur, jahanamlah negara menjadi jajahan Singapura.
Mukhriz dan Khir adalah pilihan tepat dan gandingan terbaik utk Pemuda. Kedua mereka juga tidak mungkin boleh dibeli seperti Norza Katik dan kawan2nya utk memberi laluan mudah kepada anak menanatu Dollah Badawi ini.

Kita tunggu pula salakan2 dari anjing2 belaan Khairy seterusnya. Akar umbi ingin tahu juga siapakah anjing2 belaan Khairy ini..supaya senang akar umbi membuat percaturan di PAU 2008.


Khairy paling layak isi jawatan Ketua Pemuda UMNO: Jamlus


SEREMBAN: Ketua Pemuda UMNO Negeri Sembilan, Datuk Jamlus Aziz berkata calon yang paling layak mengisi jawatan Ketua Pemuda UMNO yang akan dikosongkan oleh Datuk Seri Hishammuddin Hussein ialah Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata, ini sudah semestinya kerana mengikut proses haraki parti, Khairy adalah orang nombor dua selepas Hishammuddin dan apabila Hishammuddin mengumumkan keputusan tidak mempertahankan jawatannya pada pemilihan parti Disember depan, calon paling layak mengisi kekosongan itu ialah Khairy.

"Kita akan rugi jika kita tidak memilih Khairy sebagai Ketua Pemuda UMNO kerana kita sudah gilap beliau untuk memimpin Pemuda UMNO selama ini. Selain taat setianya kepada parti, Khairy diakui mempunyai kebolehan dan berkemampuan.



"Ini terbukti kerana beliau banyak membantu Hishammuddin dan aktif dalam Pemuda UMNO serta pengorbanannya, terutama pada tiga pilihan raya kecil tahun lalu apabila Barisan Nasional (BN) mencapai kemenangan yang begitu menyerlah sekali,” katanya di sini, hari ini.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau adalah Ketua Pemuda UMNO Bahagian Rembau.

Jamlus berkata, walaupun terpaksa menerima banyak kritikan pelbagai pihak, Khairy diakui mempunyai pengalaman luas sebagai pemimpin.

"Saya akan meminta Khairy menawarkan diri untuk bertanding jawatan itu. Saya juga akan meminta Pemuda UMNO negeri lain memberikan sokongan kepada Khairy,” katanya.

Jumaat lalu, Khairy menyerahkan kepada ahli akar umbi untuk menentukan sama ada beliau bertanding jawatan ketua pergerakan itu.

Setakat ini, dua orang mengesahkan secara terbuka kesediaan bertanding merebut kerusi itu iaitu Exco Pemuda, Datuk Mukhriz Tun Dr. Tun Dr. Mahathir dan ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo. - Bernama

No comments: