Thursday, March 13, 2008

Bila Tikus Membaiki Labu

Abdullah Ahmad Badawi telah menjadi Perdana Menteri Malaysia yg pertama dlm sejarah menggadaikan DEB di Tanah Melayu. Beliau harus bertanggungjawab kerana pemansuhan DEB dan hak2 Melayu di Pulau Pinang.

Ibarat tikus membaiki labu, dlm hanya 4 tahun pemerintahnya habis dijahanamkan segala usaha para2 pejuang Melayu sejak kemerdekaan.

Abdullah Ahmad Badawi harus meletakkan jawatan sebagai Presiden UMNO, BN dan Perdana Menteri Malaysia kadar segera. Pola perkauman di Malaysia sudah menjadi semakin tenat dgn DAP bermaharajalela dan kurang ajar menghakiskan hak2 Melayu dan pribumi. Itulah yg Pak Lah telah sokongi bersama Khairy dan inilah yg telah terjadi di negeri beliau sendiri.

Mungkinkah di PRU 13, ianya akan menjalar ke lain2 negeri termasuk negeri Khairy?

UMNO Pulau Pinang harus menolak Pak Lah dan UMNO Negeri Sembilan harus menolak Khairy!


Dipetik dari Utusan Malaysia:

Pulau Pinang bebas DEB - Guan Eng
11/03/2008 8:59pmPULAU PINANG 11 Mac – Hanya beberapa jam selepas mengangkat sumpah jawatan sebagai Ketua Menteri Pu lau Pinang, Lim Guan Eng berkata, kerajaan campuran DAP-Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan mentadbir negeri itu bebas daripada Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang beliau dakwa akan mewujudkan kronisme, amalan rasuah dan sistem yang tidak cekap.

Dalam ucapan sulungnya sebagai Ketua Menteri, beliau berkata, kerajaan negeri baru itu akan melaksanakan sistem tender terbuka bagi semua pemerolehan dan kon trak kerajaan.
DEB menekankan pembasmian kemiskinan dan pens trukturan semula ekonomi untuk menghapuskan penge nalan etnik dengan fungsi ekonomi.

Dasar itu, yang dilaksanakan pada 1971, juga mengandungi pengagihan kekayaan dan tindakan teguh untuk orang Melayu dan Bumiputera bagi memperoleh sekurang-ku rangnya 30 peratus daripada kekayaan negara.

Berikutan kenyataan Guan Eng itu, beliau ditanya mengenai hak-hak orang Melayu dan jawabnya: “Nasib semua bangsa dan untung nasib mereka adalah sama.

“Saya tak mahu cakap tentang nasib golongan itu atau golongan ini kerana nasib kita semua adalah sama dan hala tuju kita juga adalah sama.” — BERNAMA.

No comments: