Thursday, May 29, 2008

KHAIRY LIABILITI UMNO - MUKHRIZ

KHAIRY LIABILITI UMNO - MUKHRIZ - Utusan

KUALA LUMPUR 28 Mei - Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin adalah liabiliti kepada parti.

Beliau mendakwa, itulah persepsi ramai terhadap Khairy dan beliau bersetuju mengenainya.

”Saya kira betul, saya sendiri sebut kepada beliau dalam mesyuarat Exco (Pemuda UMNO Malaysia) bahawa rata-rata kalau kita tanya orang di kedai-kedai kopi lepas pilihan raya hari itu, antara sebab kita kalah ialah faktor Perdana Menteri dan faktor Khairy.

”Ini orang sebut secara terbuka,” katanya dalam temu ramah yang disiarkan akhbar dalam talian, Agenda Daily.

Mukhriz berkata, beliau bersetuju bahawa Khairy adalah satu liabiliti kepada parti kerana campur tangannya dalam soal-soal penting seperti pemilihan calon-calon untuk bertanding.

”Selama ini pun orang bercakap tetapi kita biarkan. Kadang-kadang persepsi itu lebih penting daripada realiti,” katanya.

Mukhriz ditanya apakah nasihatnya kepada Khairy dalam menghadapi persepsi itu dan beliau berkata, ia terpulang kepada Khairy termasuk dalam soal sama ada hendak bertanding atau tidak jawatan Ketua Pemuda UMNO.

Diminta pandangannya bahawa bila seseorang itu sudah dicap liabiliti kepada sesuatu organisasi maka dia harus menarik diri, Mukhriz berkata: ” Tidak juga, ini apa yang orang cakap, terpulang kepada empunya diri”.

Ditanya lagi pandangannya dalam soal ini, beliau menambah: ”Kita tak ada tempat dalam UMNO nak mengikut cara dia (Khairy).”

No comments: