Thursday, June 26, 2008

Agenda Pakatan BAbi menidakkan Islam di Malaysia



Teresa Kok dan Pakatan BA.bi sudah makin berani berkurang ajar dengan Islam dan orang-orang Melayu.

Di beritakan di dalam dewan undangan negeri Selengor, Teresa Kok telah mengepalai satu petisyen penduduk di Puchong kepada Datuk Satim Diman (Sri Kembangan) mengenai aduan penduduk bukan Islam terhadap laungan azan subuh yg didakwa menggangu ketenteraman penduduk.

Inilah wawasan Pakatan BA.bi, menjalankan agenda DAP semata-mata. Makin lama makin terserlah dan makin amat kurang ajar kepada penduduk Melayu dan Bumiputra dan Islam sebagai agama rasmi.

Yang menyedihkan, wakil-wakil rakyat Islam Pakatan BA.bi yang duduk bersama2 sebagai ahli dewan undangan negeri Selangor sebagai kerajaan negeri tidak langsung membantah bila isu ini diketengahkan. Manakala orang-orang UMNO yg cuba membantah petisyen ini diperintah duduk oleh speaker(bukan Islam).

Makin lama makin terserlah kepada rakyat Selangor sebenarnya Menteri Besar Selangor adalah Teresa Kok dari parti DAP kerana beliau banyak mempengaruhi keputusan dewan undangan negeri. PKR hanyalah menjadi keldai, manakala PAS menjadi unta DAP.

PAS tidak langsung menampakkan agenda perjuangan Islam yang dilaung2kan, dan Hassan Ali langsung tidak ambil peduli. Walau bagaimanapun kita tahu ADUN PAS di Shah Alam sibuk memperjuangkan hak membina gereja dengan menggunakan duit kerajaan negeri.

Heran bin Ajaib bilamana PAS sibuk menjalankan agenda DAP.

dari blog Dr. Khir Toyo:
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=3453891503510104639&postID=5996161554276366332

"Memang terdapat memorendum yang ditandatangani oleh penduduk di sekitar Puchong mendesak kerajaan pakatan rakyat mengadakan undang undang mengurangkan volum azan disurau dan masjid di situ,salah seorang exco kerajaan negeri telah setuju dan akan bawa dalam mesyarat exco kerajaan pakatan rakyat,yang membimbangkan saya kerajaan pakatan rakyat hari ini mendasari perinsip kesamarataan jika ini digunakan tidak salah bagi mereka utk mengarahkan masjid surau mengurangkan volum suara azan demi keselesaan orang bukan islam .

Wednesday, June 25, 2008"

No comments: