Sunday, April 14, 2013

Rafizi Ramli - Pengerusi National Fish Corporation (NFC) dan Anak Ikan Club (AIC)




Anak Ikan Club
Rafizi Ramli anak ikan emas Anwar Ibrahim ingin bertanding di Parlimen Pandan.  

Beliau yang berkecendorongan dalam isu NFC dikatakan berminat untuk menukarkan program lembu kepada program anak ikan.  Rafizi dikatakan mula-mula mendapat perhatian Anwar Ibrahim sejak beliau menjadi pelajar terbaik MCKK dengan Anwar menghadiahkan sendiri sebentuk cincin kepadanya.  Anwar juga pernah terburu-buru menaiki pesawat ke London untuk melawat Rafizi yang berumur 19 tahun dan masih belajar di waktu itu, sewaktu Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri.  Perkahwinan Rafizi juga ditaja dan dibuat di rumah Anwar.  Maka menempatkan anak ikan emasnya bertanding di Parlimen Pandan dilihat sebagai persediaan melantik Rafizi sebagai Menteri Perikanan?

http://busuk.org/ping/view/147963

http://www.papagomo.com/2013/04/panas-mahasiswa-malaysia-di-new-york.html


Rafizi jadi Menteri Perikanan?

KUALA LUMPUR 13 April - Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu memberikan penjelasan sama ada nama NFC akan ditukarkan daripada National Feedlot Corporation kepada National Fish Corporation.

Pemimpin Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah, Zamil Ibrahim berkata, penjelasan juga perlu diberikan sama ada idea itu datang daripada dirinya atau Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli

Berikut ialah kenyataan Zamil:
1. Anwar perlu beri penjelasan kepada rakyat di negara ini tentang hasrat Rafizi untuk tukar nama NFC daripada National Feedlot Corporation kepada National Fish Corporation. Apakah idea bagi program anak ikan ini datang daripada Anwar sendiri ataupun Rafizi?

2. Betulkah Anwar akan melantik Rafizi untuk jawatan Menteri Perikanan jikalau pakatan pembangkang menang pilihan raya umum? Apakah bantuan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan ditukar kepada bantuan anak ikan kepada semua rakyat? Kita hendak tanya Anwar dan Rafizi, sama ada NFC akan digunakan sebagai platform untuk menarik remaja ke program 'anak ikan'?

3. Akhir sekali kita hendak tanya Anwar apakah benar di dalam parti PKR bahawa peluang untuk bertanding sebagai calon hanya akan diberi kepada anak sendiri, anak emas dan anak ikan? Orang lain yang dianggap sebagai 'anak tiri' tidak akan diberi peluang untuk jadi calon?


No comments: