Tuesday, June 3, 2008

Rais Curiga Ezam

Siapakah puak yang satu lagi itu? Adakah Dollah dan Khairy Beruk Hitam? Kerana ingin menggunakan pengaruh PKR masuk ke dalam UMNO bagi membesarkan platform mereka kerana akar umbi sebenar UMNO tidak langsung percaya kepada Dollah dan Menantu anak beranak dan ingin menolak mereka dari teraju pemerintahan? Dollah dan Khairy dalang membawa Ezam bagi membina jambatan untuk Anwar kembali ke UMNO bagi menolong mereka memanjangkan tahta. Akar umbi melihat Dollah dan Khairy adalah dalang PKR di dalam UMNO, selain Zahid Hamidi serta Zaid Ibrahim.


'Curiga alasan Ezam'

PUTRAJAYA 2 Jun - Datuk Seri Dr. Rais Yatim membangkitkan rasa hairannya dengan sikap terlalu mudah UMNO menerima kemasukan Mohamad Ezam Mohd. Noor berbanding penerimaan bekas ahli Parti Melayu Semangat 46 (S46) sebelum ini.

Beliau yang juga bekas Timbalan Presiden S46 berkata, kemasukan semula bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menimbulkan rasa curiga kerana ia berlaku secara tiba-tiba tanpa dirundingkan terlebih dahulu dengan Jawatankuasa Pengurusan parti.

''Saya dapat tahu Jawatankuasa Pengurusan parti yang diketuai oleh Datuk Seri Najib Tun Razak serta dibantu oleh Naib Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak dibawa berunding terlebih dahulu, malah tidak dirujuk pun kepada Majlis Tertinggi (MT).

''Secara tiba-tiba sahaja satu pihak lagi begitu kuat mahu bawa masuk Mohamad Ezam.

''Ia sungguh berbeza dengan ahli-ahli S46 dulu kerana proses kemasukan ahli (ke UMNO) sahaja memakan masa sembilan bulan dan macam-macam aspek diteliti tetapi sekarang orang yang tempelak UMNO boleh diterima 'pada minggu depan'," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

No comments: